Om cloud en telecom te vereenvoudigen, moeten we ze ook duidelijk en beknopt kunnen uitleggen. Vind de definitie van de vaakst gebruikte termen.
Telefonie in de Cloud
Ook wel Gehoste telefonie, Centrex of IP Centrex genoemd. Dit is een VoIP-oplossing voor een telefooninstallatie die door de operator wordt gehost in plaats van door de klant.
Deze oplossing stelt bedrijven in staat om hun telefonie via een IP-netwerk uit te besteden en komaf te maken met het beheer van een PBX.
Een bedrijf dat gebruikmaakt van cloud-telefonie rust zijn site uit met een router die is aangesloten op een xDSL-verbinding en met IP-telefoons. Daarom moet het lokale netwerk compatibel zijn met IP-telefonie. Een audit verdient de voorkeur vóór de implementatie van gehoste telefonie.
Naast de technologische voordelen laat gehoste telefonie ook een vermindering van de investeringen toe (meer PABX) en communicatiekosten (geen kosten meer in verband met de afstand, aangezien de meeste aanbiedingen forfaitair zijn). Over het algemeen maakt cloud-telefonie een betere controle over de eigen telefonie mogelijk. Voorheen was dit voorbehouden aan grote bedrijven, maar voortaan is gehoste telefonieook toegankelijk voor KMO's en microbedrijven.
Sophia, de copiloot voor Partners