background
29.06.2023

Sewan: het verhaal van een rebranding om anders te schitteren!

Sewan5 min
Sewan: het verhaal van een rebranding om anders te schitteren!
background

Het was tijd om grote stappen te zetten in ons tech-universum... Een verhaal geschreven in 3 stappen. 

  • Sinds 2007 is Sewan uitgegroeid tot een belangrijke speler in de Cloud- en B2B-telecomsector in Frankrijk en Europa.
  • Om onze interne evolutie te weerspiegelen, moesten we ook ons imago en onze missie aanscherpen: deze nieuwe merkidentiteit moet alle Sewaners, Partners en Klanten doen schitteren.
  • We hebben een missie én de nodige vastberadenheid om die te realiseren: de toegang tot de Cloud en tot Telecom voor alle bedrijven vereenvoudigen. 

Vol trots presenteren we daarom onze nieuwe identiteit. Het is meer dan alleen een visuele opfrissing: we wilden Sewan een nieuwe positionering geven. Terwijl onze intrinsieke missie onveranderd blijft, geven we onszelf nieuwe middelen om die missie uit te voeren. Sewan wordt een ecosysteem waarin experts zich elke dag ontwikkelen: Sewaners, Partners en Klanten. Een terugblik op een groot project dat op veel manieren zal schitteren...

De rijkdom van een ecosysteem volop benutten ... 

Tijdens de wereldwijde update van het merk was het altijd een kwestie van evolutie, niet van transformatie. 

Het oorspronkelijke Sewan is volwassen geworden, maar is er altijd in geslaagd om dezelfde koers en sterke ambities vast te houden. Instinctief is het onze missie om de beste technologie voor bedrijven te vereenvoudigen en toegankelijk te maken. Met dat in het achterhoofd is ons dienstenaanbod geleidelijk uitgebreid met mobiele telefonie, toegangsverbindingen, firewall, cloud, Contact Center, Microsoft, etc. Ook onze doelstellingen zijn vermenigvuldigd: we hebben key account-klanten in directe verkoop. 

Sewan is dus gestaag gegroeid sinds we onze Parijse kantoren openden in een voormalige bakkerij. Ten eerste groeide ons personeelsbestand, aangezien we nu met meer dan 750 Sewaners zijn die elk project realiseren en al hun expertise delen met onze partners en klanten. Dan was er nog onze financiële groei, die ons een heel speciale status heeft opgeleverd: Sewan is van een scale-up uitgegroeid tot een grote onderneming. Deze mijlpaal bereikten we in 2019, toen onze jaaromzet de grens van € 100 miljoen passeerde. Tot slot is onze groei over de grenzen heen gerealiseerd dankzij een strategie van externe overnames in Europa: van Spanje tot België en recent in Duitsland en Nederland. 

Omdat we ons bewust waren van de rijkdom hiervan, voelden we de behoefte om ze op een andere manier in het licht te brengen. Zo is dit rebrandingproject aangevat: met de oprechte wens om even een stap terug te doen uit onze dagelijks praktijk en ervoor te zorgen dat we goed gepositioneerd zijn voor de toekomst. 

... Om het Sewan van morgen te laten schitteren

We zijn veel meer dan alleen een operator, we leveren ook waarde aan bedrijven door onze rol als leverancier van oplossingen.

Om dit diepgaande werk uit te voeren, moesten we een stap terug doen en onze eenvoudige intuïtie achter ons laten. Daarom besloten we de hulp in te roepen van een brandingbureau dat gespecialiseerd is in deze terugkerende behoeften van start-ups en scale-ups. Het bureau LORD nam deze taak op zich. Gedurende enkele maanden werkten we samen, trokken we aan alle touwtjes, stelden we alle vragen en verbeeldden we alle mogelijkheden om een Sewan-merk te creëren dat in lijn ligt met de interne realiteit en de externe vereisten en codes van een sector die meer dan ooit verandert.

Een van de belangrijkste punten om samen te ontsluiten was onze presentatie. Dat kleine zinnetje dat gebruikt kan worden als een snel en beknopt antwoord wanneer gevraagd wordt om uit te leggen wat Sewan is. Vroeger presenteerden we onszelf als een Cloud- en Telecomoperator... een uitdrukking die vaak een aantal secundaire verklaringen vereiste om de volledige betekenis ervan uit te leggen. Vanaf nu moet Sewan worden voorgesteld als een ecosysteem dat Cloud en Telecom voor bedrijven vereenvoudigt. Achter dit begrip ecosysteem schuilen alle belanghebbenden, alle oplossingen en alle tools die onze missie dienen.

Deze nieuwe presentatie is het resultaat van een wereldwijde herpositionering. Sewan is een technologiebedrijf dat geavanceerde Cloud en Telecom oplossingen centraliseert op één platform, Sophia. Via ons netwerk van experts en onze klanten is Sewan een belangrijke speler in de digitalisering van bedrijven. Het is deze basis die ons in staat stelt om:

✓ Onze solide ondersteuning te bevestigen in een Tech-sector die constant in beweging is

✓ Ons externe groeibeleid te ondersteunen en herkenbaar te zijn in Europa

✓ Ons werkgeversmerk te versterken om te blijven groeien omringd door het beste talent

✓ Alle innovatie en bruis die intern borrelt extern te laten schijnen.

background
C’est un moment clé pour Sewan pour dessiner le cap pour les prochaines années. 
Alexis de GoriainoffCEO

Drie sterke waarden die ons verbinden 

Naast de grote stappen voor het merk Sewan, wilden we ook een aantal belangrijke waarden benadrukken. Om ervoor te zorgen dat deze waarden niet zomaar woorden zijn die uit principe worden rondgestrooid, moeten ze zoveel mogelijk weerspiegelen wie we zijn, door te praten met Sewaners, Partners en Klanten.  

Dit zijn de drie sleutelwoorden: deze waarden dragen we allemaal in ons. Ze bepalen hoe we zijn, hoe we dingen aanpakken, hoe we met elkaar omgaan en hoe we anderen ondersteunen.     

  • Transparantie: Bij Sewan werpen we liever een licht dan een schaduw. We bevorderen een cultuur van openheid, delen en oprechte communicatie, ver weg van hiërarchische silo's. We stellen onszelf beschikbaar en delen informatie, of die nu positief of gevoelig is, met als enige doel de missie van het bedrijf te ondersteunen. 

  • Nabijheid: Bij Sewan is iedereen benaderbaar: we bouwen hechte werkrelaties op en vertrouwen elkaar. Dankzij deze positieve synergie kunnen onze teams zich ontwikkelen in een dynamisch klimaat, terwijl er solide, duurzame relaties worden gesmeed met onze Partners en Klanten. 

  •  Vastberadenheid: bij Sewan beschouwen we niets als vanzelfsprekend. We gaan altijd vooruit, gedreven door innovatie. We gaan voluit, altijd op zoek om het beter te doen, en geven nooit op. We beseffen dat er nog veel te doen en te leren valt, en dat drijft ons. We staan aan de voet van de berg en kijken ernaar uit om hem te beklimmen, zonder ooit de top uit het oog te verliezen. 

Een verhaal dat elke dag geschreven wordt 

Elke dag opnieuw vereenvoudigen we de Cloud en Telecom door een compleet ecosysteem te creëren dat aan alle behoeftes van bedrijven voldoet. 

✓ Een toegankelijk ecosysteem dat al onze oplossingen eenvoudig centraliseert.  

✓ Een schaalbaar ecosysteem dat zich aanpast aan de specifieke individuele behoeftes.  

✓ Een technologisch ecosysteem waar autonomie heerst dankzij automatisatie. 

Dit alles wordt ondersteund door een diepgewortelde cultuur van partnerschap, vertrouwen en ondersteuning. Het is de gecombineerde expertise van alle spelers in de kern van ons ecosysteem die onze visie tot leven brengt. 


Het zijn alle synergieën die elke dag binnen ons ecosysteem plaatsvinden die het volgende hoofdstuk van het Sewan-avontuur zullen schrijven. Net als Sophia, ons platform dat al onze oplossingen en diensten centraliseert, zijn we voortdurend in ontwikkeling om het nog beter te doen en nog verder te gaan. 

Voor onze Partners, Klanten en Sewaners is onze filosofie om elke dag te groeien en te leren. Het is die dynamische groei die nog steeds wordt weerspiegeld in ons nieuwe logo. 


Hier begint alles. Welkom bij Sewan!

Onderwerpen artikelsSewanCategory Sewan

Resources

Gelinkte resources

background

Partner Babbel-met Megabyte

Sewan2 min
background

Partner Babbel met Maf

Sewan2 min
background

Partner Babbel met NiProject

Sewan2 min
background

Partner Babbel met VestaTech

Sewan5 min
background

Sophia, de copiloot voor Partners

Geïntegreerde automatisatie die het verschil maakt