background
27.02.2025

Beveilig uw vaste telefonie met de oplossingen van Sewan

Voice en samenwerking3 min
Beveilig uw vaste telefonie met de oplossingen van Sewan

Naarmate IP-telefonie en gehoste oplossingen (Centrex) aan populariteit winnen, nemen cyberaanvallen op deze infrastructuren toe. Veel partners onderschatten deze risico's en nemen geen passende beveiligingsmaatregelen. Het resultaat: inbraken, telefoonfraude en serviceonderbrekingen die veel geld kunnen kosten.

Ontdek de meest voorkomende bedreigingen, de essentiële best practices voor het beveiligen van uw infrastructuur en de oplossingen die Sewan biedt.

 

De belangrijkste bedreigingen voor hosted en trunked telefonie

Praktisch gezien kunnen VoIP-systemen onderhevig zijn aan verschillende soorten hacking:

  • Tolfraude: Hackers nemen de controle over van een SIP-account om te bellen naar betaalnummers of internationale nummers, waarvan ze profiteren.
  • Controle overnemen van accounts van gebruikers/telefooncentrales: Slecht beveiligde SIP-accounts kunnen worden gecompromitteerd en gebruikt voor kwaadaardige doeleinden (afluisteren van gesprekken en stelen van gevoelige informatie, etc.).

 

🛡️Comment om u hiertegen te beschermen?

  • Gebruik complexe, unieke wachtwoorden.
  • Beperk oproepen naar bepaalde bestemmingen (alleen Europa).
  • Stel waarschuwingen in voor ongewone belvolumes.
  • Deactiveer inactieve accounts.
  • Activeer waar mogelijk sterke authenticatie (2FA).
  • Voer regelmatig beveiligingsaudits uit.
  • ACL's (Access Control Lists) configureren.

Cyberaanvallen kunnen desastreuze gevolgen hebben, niet alleen voor de activiteiten van een bedrijf, maar ook voor de reputatie en geloofwaardigheid bij klanten en partners.

Voor Sewan is de cyberveiligheid van zijn partners van cruciaal belang!

 

Sewan, veiligheid op de eerste plaats!

Om onze partners en hun klanten te beschermen tegen hacken, heeft Sewan een bewakings- en waarschuwingssysteem opgezet dat ongewoon en frauduleus gebruik van uw telefonie detecteert.
Automatische detectie en bescherming tegen piraterij: een geavanceerd algoritme beheert de maximale dagelijkse en maandelijkse verbruikslimieten, het aantal uitgaande kanalen en analyseert meerdere parameters (bestemmingszone, tijdsperiode, gebruikersprofiel) om elke poging tot fraude te voorkomen.
Realtime bewaking van actieve gesprekken: biedt een onmiddellijk commercieel overzicht van lopende gesprekken, waardoor u een nauwkeurig beeld krijgt van het huidige verbruik.
✅ Beveiligde uitgaande oproepen : u kunt oproepen beperken tot specifieke IP's met strikte beveiligingsregels.
Beheers het volume van uitgaande oproepen: u kunt snel en onmiddellijk limieten instellen voor het aantal oproepen naar bestemmingen met een hoger tarief op basis van een dagelijks tijdslot of een dagelijks en maandelijks bedrag*.
Beperkingen voor uitgaande oproepen: maak zwarte lijsten om bepaalde nummers, categorieën van nummers (bv. betaalnummers) of specifieke bestemmingen te blokkeren*.

 

Zoals je ziet, doet Sewan er alles aan om cyberaanvallen op haar telefonieoplossingen te voorkomen. Aarzel niet om contact met ons op te nemen voor meer informatie.

Onderwerpen artikelsVoice en samenwerking
Het Sewan team
Delen

Resources

Gelinkte resources

background

Een internationale mobiele aanbieding met Webbing

Voice en samenwerking3 min
background

Met Smart Record AI, vind je gespreksopname opnieuw uit met AI

Voice en samenwerking5 min
background

Ons aanbod van hosted telefonie wordt versterkt en opengesteld voor CRM's

Voice en samenwerking3 min
background

Verbeter uw klanttevredenheid: onze 5 tips om uw telefonisch onthaal te professionaliseren

Voice en samenwerkingnull min
background

Sophia, de copiloot voor Partners

Geïntegreerde automatisatie die het verschil maakt